čtvrtek 21. června 2012

Dovolenkový speciál;-)

V poslední době jsem od vás čtenářů dostávala celkem často požadavek na článek typu "co s sebou na dovolenou". A tak vám vaše přání splním:-) Každý to asi zná, že si na dovolenou sbalí spoustu věcí, bez kterých si myslí, že tam určitě nepřežije, a nakonec to dopadne tak že minimálně půlku vezeme domů neunošenou. Recept na správné množství oblečení vám asi neřeknu. Ale snad vám pomůžu trochu utřídit myšlenky k balení:-) Také se mě často ptáte jaké používám opalovací krémy, jestli u moře používám make-up a podobně... 
Vzhledem k tomu, že na dovolenou jedeme "jen" na několik dní, není přece nutné s sebou tahat půl baráku. Nicméně je pro mě důležité mít u sebe vše potřebné. Nebudu vám tady psát, že je dobré si s sebou vzít kartáček na zuby, pastu, deodorant, hřeben, šampony a sprcháč. To jsou samozřejmosti, kterí si myslím není třeba nijak zvlášť zdůrazňovat. Kromě takto rutinních věcí si všude s sebou beru vlastní lékarničku, kde mám potřebné léky, které mi sedí (na alergii, bolest hlavy, atd.). Pokud mě ale chytnou někde zažívací potíže, zajdu většinou do místní lékárny akoupím si místní produkt, protože už se mi několikrát stalo, že mi prostě české léky na místní virozu nezabrali (asi mají zmutovaný bacily:-)

zleva nahoře: Panthenol ve spreji, La Roche - Posay termální voda ve spreji, Mary Kay tužka na rty, štětec na bronzer, voděodolná řasenka Lancome, lesk na rty a tužka na oči Sephora, parfém DKNY Be Delicious, tělové máslo Bettina Barty Botanical    zleva dole: čistící pleťový gel Nivea, tělový sprej Victoria's secret, paletka Bronzed Goddess od Not Soap Radio, Gliss Kur bezoplachový balzám, Hawaiian Tropic opalovací krém SPF 10, Neutrogena opalovací sprej SPF 30, Vichy tuhý opalovák v tyčince SPF 50+

Péče o tělo:
Co se týče kosmetiky vždy se snažím toho netahat zbytečně moc, ale moc se mi to nedaří. Na dovolené je ale jedno hlavní pravidlo: MAZAT, MAZAT, MAZAT!!! Nejen opalovacím krémem, abychom se chránili před silnými slunečními paprsky, ale také po opalování, abychom si opálení uchovali co nejdéle.
Na opalování ze začátku používám přípravky s vyšším faktorem (než si kůže zvykne). Nemám nic proti klasickým krémům. Ale loni jsem si v Americe koupila opalovací spej a jsem s ním natolik spokojená, že se mi ke krému už vracet nechce. Tenhle sprej je super v tom, že ihned uschne, pokožka po něm není ulepená a nemastí. Je i ideální na sport. Já ho ocením na i na tenisovém kurtě, protože mi pak neklouže držadlo rakety. Škoda jen, že ho nedělají i s nižším faktorem. Když už je kůže na sluníčko zvyklá a jsem si jistá, že se už nespálím, používám krémy buď s SPF 20 (loni jsem ho vypotřebovala a nový jsem si ještě nepořídila) nebo rovnou 10. Hawaiian Tropic jsem si koupila na dovolené v Mexiku a je skvělý v tom, že hodně vydrží. Stačí ho opravdu malinko. Krásně voní a trochu tonuje pokožku, obsahuje totiž výtažky z mrkve. Na co bychom si měli dávat pozor je pokožka na rtech a uších. Možná se to nezdá, ale na těchto místech je velice citlivá na spálení. Pro tento případ mám opalovací krém v tuhé formě v tyčince od Vichy s faktorem 50+. Možná se vám to zdá hodně, ale na tyto části těla je to ideální. 
Po každém opalovacím dni a následné koupeli používám tělové mléko po opalování nebo tělové máslo. Tělové máslo má tu výhodu, že lépe hydratuje vysušenou pokožku, ale zase v horních nocích trochu lepí. Je to spíš na každém, co mu vyhovuje. Je jedno čím, ale hlavně po opalování krémujte. Ochráníte své opálení před předčasných slupováním. Dále s sebou na dovču vozím první pomoc na spáleniny od sluníčka, a to Panthenol ve spreji. Už kolikrát mi pomohl. Koupíte ho v každé lékárně. Je v pěnové formě a je lepší a lehčí než mastička.

Péče o pleť:
Obličej si každé ráno čistím jemným gelem a dočisťuji pleťovou vodou. Na noc používám noční pleťový krém. Co se týče make - upu, tak ten u moře moc nepoužívám. Jsem toho názoru, že pleť si také musí odpočinout a kde jinde, než u moře. Max na večer na procházku do města použiji bronzer, trochu nalíčím oči a použiji lesk na rty. Jinak chodím nenalíčená. Co mám všude po ruce je termální voda ve spreji, kterou na noc dávám do lednice. Je skvělým akutním osvěžením. 

Jako voňavku používám v létě Be Delicious od DKNY. A jako bonus po koupeli občas používám tělový sprej od Victoria's secret. Ten jsem si v poslední době hodně oblíbila. Je možné ho použít místo voňavky, ale i s ní, protože se navzájem netlučou.
Laky na nehty také nepoužívám. Vám, že je hezký mít hezky upravené nehty, ale já dávám přednost účinkům mořské vody i na nehty, takže je nechávám dýchat.

šortky Pimkie, klobouk New Yorker, šátek a top HM, plavky FF, žabky Baťa

Na dovolené preferuji pohodlí. Procestovala jsem toho už celkem hodně, takže s balením toho nejpotřebnějšího mám už celkem zkušenosti. Balím vždy tak, abych věci mohla dobře a co nejvíce kombinovat. K moři kromě plavek beru samozřejmě i něco přes ně, protože nemám ráda chození na obědy a po hotelu jen tak. A hlavně se to nehodí. Ve spoustě zemích na vás i koukají divně, když jdete do hotelové restaurace naoběd jen v plavkách. Jelikož člověk tráví většinu času dovolené právě v plavkách, tak si myslím, že není potřeba vozit tuny oblečení. Stačí jedna sukně, šortky, šatičky a pár topíků. Pak stačí jen šikovně kombinovat:-)
Na dovolenou si ale kromě kosmetiky a oblečení sbalte i nějakou pokrývku hlavy. Nejde jen o ochranu před úpalem, ale také chráníte vlasy. Sluníčkem, mořskou vodou, větrem a pískem vlasy doslova trpí. Já ještě každý den po mytí používám speciální regenerační sprej nebo kúru.
Když jedete na dovolenou, je dobré si zjistit pravidla co se hodí a co ne. Ve většině evropských i amerických letoviscích se nic moc extra neřeší a každý si může chodit v podstatě v čem chce. V jednom z vašich dotazl jsem měla i zmínku o arabských zemích a jestli s nimi mám nějakou zkušenost. Jak jsem již psala, loni jsme byli s přítelem v Dubaji. A k mému zděšení jsou tam dosti striktní pravidla co se oblečení týče. My jsme zvyklý v létě chodit v minikraťasech, krátkých sukních a tílkách. Na to ovšem v těchto zemích musíte dát bacha. Je doslova nevhodné a pro místní urážlivé, když žena má odhalená ramena a kolena. O pohybu v plavkách mimo hotel ani nemluvě. To, že na vás budou divně koukat je asi to nejmenší. Dál se ale mužete setkat s tím že vás odmítnou obsloužit v restauraci, nebo dokonce vám mohou dát pokutu. V nejhorším případě a v obzvláště přísných oblastech vás mohou i zavřít. O všem by vás ale měla předem informovat cestovka a na místě vás upozornit i vaše delegátka. Je to pro nás nepochopitelné, ale Arabky se koupou ve speciálních hábitech, které je zakrývají od hlavy k patě.Vyjímkou je asi Egypt a Tunis, tam už jsou celkem poevropštělí a naše oblečky nijak neřeší.

foťák Canon, sluneční brýle Lindex, peněženka z mexických trhů

A co na dovolené nejraději dělám?
Samozřejmě ráda danou zemi poznávám. Takže pokus je možnost, využíváme nabídek výletů. Výlety ale také podnikáme na vlastní pěst. Je pro toho dobré s sebou mít nějakého průvodce, nebo alespoň leták s informacemi, kam se dá jít, jak se tam dostat, co kolik stojí. Nezbytnou součástí dovolené je samozřejmě foťák na zvěčnění zážitků. V arabských zemích opět pozor s focením zahalených žen. Před focením byste se měli dovolit manžela ženy. Také se nesmějí fotit úřední osoby a budovy:-) 
Dále všude vozím svůj iPod, bez hudby ani ránu:-) a taky samozřejmě časopisy, aby mi neutekly módní novinky:-) a i knížku, na odreagování. To je moje nejčastější aktivita na pláži, společně s opalováním. Hlavně nezapomeňte pas a peníze:-)))

Jako bonus přikládám moji dovolenkovou fotku. Snad jsem zodpověděla všechny vaše dotazy a každý najde nějakou inspiraci.
Chystáte se letos někam na dovolenou? Byli jste už někdy v nějaké arabské zemi? Máte nějaký oblíbený letní kousek či kosmetický produkt?

 Loňská dovolená v Dubaji:-) (laky na dovče nepoužívám, ale tady jsem ještě měla nehty umělé). A tady taky bylo povoleno nebýt úplně zahalená:-)



6 komentářů:

  1. Pěkný článek. :) Já už jsem se odnaučila tahat zbytečnosti, nicméně mi tvůj článek i tak pomohl. A na dovču jedeme příští týden na Slovensko a snad i do Maďarska a konec září se snab bude konat i nějaká dovolená u moře. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Je ta fotka v Dubaji!!:) krásná!!! a na dovolenou hlavně hodně krémů:-D

    OdpovědětVymazat
  3. Nejlepší je tremální voda a kvalitní opalovací krém :) a něco na čtení :D

    http://fashionpuding.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Super "vymakaný" příspěvek :-) bez Panthenolu v létě nedám ani ránu ..:-)

    OdpovědětVymazat
  5. super článok .. zíde sa teraz lebo aj ja idem piatok na dovolenku :P

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milé komentáře! Pokud se vám můj blog líbí, staňte se mými pravidelnými čtenáři:-)
Thank you very much for your sweet comments. If you like my blog, FOLLOW ME:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...