úterý 1. května 2012

Vacu Shape jako pomocník v boji s celulitidou a nadbytečnými kily

Již delší dobu jsem přemýšlela o napsání tohohle článku. A až nyní jsem se k tomu odhodlala, protože začalo být krásně a všichni opět po roce řeší postavu do plavek. A také až nyní na to mám trochu víc času, protože jsem (snad) úspěšně dopsala diplomku. Ty jarní dny přišly nějak rychleji, než jsem čekala. A tak si myslím, že je celkem na místě napsat o něčem, co by vám mohlo pomoci v tom věčném a nelehkém boji s formováním postavy. Seznámím vás se svojí zkušeností s cvičením v přístroji zvaném Vacu Shape. Neříkám, že díky němu zázračně zhubnete, ale věřím, že by vám cvičení na něm mohlo pomoci vytvarovat trochu nohy a bříško. A pro ty, které trápí celulitida určitě potěším, protože na to je Vacu Shpae naprosto ideální. Já bohužel patřím mezi ty, kteří s celulitidou bojují a zatím je tohle jediný způsob, kterým se mi ji povedlo trochu zredukovat.

A co Vacu Shape vlastně je?
Je to v podstatě chůze na běžeckém páse, ale po celou dobu je člověk zavřený v podtlakové komoře. Podtlak pak během chůze prokrvuje problémové partie jako je bříško, boky, hýždě a stehna. Toto prokrvení a okysličení tkání podporuje metabolismus tukové tkáně a tím dochází ke spalování. Podtlak dvojnásobně zvyšuje efektivitu cvičení, a proto je dostačující cvičit pouhých 30 minut.

Jak často chodit cvičit?
Pro ideální výsledky se doporučuje chodit 3x týdně na 30 minut. Já kvůli časové vytíženosti s ostatními sportovními aktivitami chodík 2x a myslím, že to je dostačující.


Kam na Vacu Shape chodit? 
Přístroje Vacu Shape mají dnes již v každém vetším fitness centru nebo kosmetickém studiu. Já mám celkem štěstí, protože mám v Praze takové studio 200m od baráku. Jmenuje se Studion Sfinga (obrázek 2) a odkaz na jeho služby naleznete ZDE. Když jedeme s přítelem k jeho rodičům do Třebíče chodím s jeho maminkou do fitka Hany Bany (odkaz ZDE). Jak pilně jsme dnes cvičily můžete vidět na fotkách číslo 1 a 3:-) Komu by se zdálo, že cvičení může být nuda, tak ten se mýlí. U každého přístroje je obrazovka a dvd přehrávač, takže si můžete přinést svůj film nebo hudbu a tím si cvičení zpříjemnit. Já se koukám vždy na díl seriálu Sex ve městě a občas mám co dělat abych smíchy nezakopla (to nevím, jak by se pak řešilo:-) 

Jak náročné je cvičení?
Cvičení náročné není. Vše si totiž přízpůsobíte svému tempu. Na obrázku č.4 můžete vidět ovládací panel přístroje.Vlevo dole se nastavuje rychlost chůze a vpravo sklon pásu. Sílu podtlaku vám vybere cvičitelka podle vašich možností a potřeb. Já chodím na podtlak č.2, to je druhý nejsilnější, který je podle mě nejideálnější na redukci celulitidy, spalování tuků a zlepšení kondice. Pro co nejlepší výsledek je pak nutné dodržovat optimální tepovou frekvenci (OTF), která je určena pro vaši věkovou skupinu a je uvedena na každém přístroji. Rychlost chůze by neměla být vyšší než 6 km/hod. Co se týče sklonu pásu, to je spíše individuální, ale já nechci aby mi narostly svaly na stehnech, tak střídám sklon 1 a 2, to je chůze v podstatě po rovině. Hlídám si to tak, abych si právě udržela svou tepovku (pro věk 20-30 let je OTF 107-137).

Jaké jsou výsledky?
Já sama za sebe mohu říct, že mi Vacu Shape hodně pomohl na celulitidu. Bohužel sklony k ní jsou dědičné a s pitným režimem jsem se dříve moc nezabývala. Takže se mi postupem času udělala pěkná pomerančová kůže na zadku a zadní straně stehen. Loňské léto jsem si toho pak začala všímat nějak víc a tak jsem se rozhodla s tím něco udělat. Přes zimu, kdy se nedá moc sportovat venku jsem pravidelně dvakrát týdně docházela na Vacu a výsledky jsou vidět. Říká se, že první viditelné změny jsou vidět už tak po 3-4 návštěvách, ale to pak nemá dlouhodobý účinek. Já si koupila pernamentku a odchodila 10 lekcí, které jsou ideální. Nakonec jsem si pak ale koupila ještě dalších 10, které jsem dochodila nedávno, takže to vyšlo akorát než jsem vytáhla krátké kraťasy. Škoda jen, že nemám fotku před a po, kde bych mohla ukázat výsledek. Efekt Vacu shape má ovšem velmi individuální výsledky. Já například vidím změny co se týče mé celulitidy, ale nemyslím, že bych zhubla třeba na břiše nebo přes zadek. Přítelova maminka naopak zhubla 4 cm přes bříško a zadek po 20 lekcích. Chce to se domluvit s obsluhou, co potřebujete spravit a podle toho vybrat správně podtlak a sklon pásu. Účinek Vacu pak ještě můžete podpořit různými zeštíhlujícími nebo anticelulitidními gely. Já používám tyto dva. První je přímo od firmy, která dodává stroje Vacu Shape, není můj, vždy si ho tam půjčím (mám to v ceně cvičení). Druhý jsem si koupila teď o víkendu právě v Hany Bany v Třebíči. Je to skořicový gel, který prohřívá a prokrvuje pokožku a tím podporuje efektivnější spalování tukové tkáně. 


Kolik cvičení ve Vacu Shapu stojí?
To je asi celkem základní otázka:-) cena jednoho cvičení, tedy 30 minut, se pohybuje mezi 200-300Kč. Pernamentky jsou samozřejmě výhodnější. Výcházejí tak kolem 2-3 ticíc. Záleží také na momentálních akcích daného studia nebo fitka. Ve Studiu Sfinga, kam chodím jsem si kupovala v akci pernamentku na 10 vstupů za 999Kč, což byla asi nejnižší cena, kterou jsem kdy viděla. V třebíčském Hany Bany se pernamentka na 20 vstupů pohybuje kolem 3000Kč. Lekce Vacu Shapeu také hodně nabízejí na slevových portálech, takže pokud si nechcete kupovat rovnou celou pernamentku, určitě využijte na zkoušku slevový kupon. Na slevových portálech se jedna lekce pohybuje kolem stovky. 

V čem jít cvičit?
Bohatě postačí klasické legíny a tričko. Nejlépe vše z bavlny, kvůli savosti a prodyšnosti. Na nohy vezměte čisté kecky třeba ty, které nosíte na aerobic nebo jiná cvičení. Vezměte s sebou také ručník.

Důležité je dodržovat pitný řežim. Můžete si ke cvičení dát iontový nápoj, já si nosím čistou vodu.

Každé studio, které provozuje Vacu Shape by o jeho provozu měl mít certifikát opravňující jeho obsluhu. Pokud ho nikde nenajdete na zdi, vyžádejte si jeho ukázání. A pokud vám ho nebudou chtít ukázat nebo se jakkoliv zdráhat, odejděte. V případě problémů při cvičení ve Vacu Shapu u vás musí být kvalifikovaný personál.


Doufám, že se vám článek líbil a dal nějaké bližší informace. Center, které provozují Vacu Shape je již dneska hodně v každém městě. Tak zapátrejte ve svém okolí. Za chvíli skočíme do plavek, tak ať je co vystavovat:-)

Máte zkušenosti s cvičením ve Vacu Shapu?
Jak bojujete s kily nebo celulitidou vy?

7 komentářů:

  1. Chodím na vacu pravidelně a musím jen souhlasit.

    OdpovědětVymazat
  2. Byla jsem párkrát a po dvou lekcích jsem viděla výsledky a 999,- Kč je super cena!

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo, tady jsem našla na Kulaťáku zaváděcí ceny:

    http://www.fitkulatak.cz/?page_id=80

    Lenka

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Leni. Děkuji za odkaz! Jen bych tě chtěla upozornit, pokud uvažuješ třeba chodit na Vacu, aby jsi si vybírala přistroj bez infračerveného záření-konkrétně tady v tom centru z odkazu ho mají. Oni sice propagujou, že díky tomu záření je spalování efektivnější, ale je to blud a hlavně je kombinace infra a podtlaku dost nezdravá. Tlakem se ti svaly prokrvují dostatečně a infra je pak jen přehřívá a mohla by sis spíše ublížit než pomoci. Ale děkuju za sdílení;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Míšo, nezlob se, ale musím tě opravit. Infračervené světlo není nezdravé, naopak se používá v mnoha oborech medicíny, a to od řešení problému s nadváhou nebo kožními problémy až po fyzioterapii či rehabilitaci. Podtlak sice způsobí, že tělo spaluje více tuku za kratší dobu, ale je potřeba nejprve nastartovat organismus k tomu, aby spaloval, a to umožní právě infra, protože prohříva tkáně do hloubky. A navíc, to infra si tam každý sám ovládá podle svého, takže ho můžete zapnout třeba jen na začátku a pak ho nechat vypnuté.

      Vymazat
  5. vždycky jsem chtěla zkusit, zatím nemám moc problémy s celulitidou, ale říkala jsem si spíš jako prevence :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sašo! jako prevenci ti to určo doporučuju. BUde ti ale klidně stačit jít 1x týdně, ne-li 1x za 14 dní. Akorát mám rozepsaný článek o kryolipolýze, takže jestli tě tyhle věci zajímají, určo k večeru koukni na blog:-)

      Vymazat

Děkuji za milé komentáře! Pokud se vám můj blog líbí, staňte se mými pravidelnými čtenáři:-)
Thank you very much for your sweet comments. If you like my blog, FOLLOW ME:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...