čtvrtek 3. května 2012

"South beach diet" neboli Plážová dieta


                      zdroj: http://www.wallpaper.cz/lide/krasky/adriana_lima___sexy_plavky/800x600

Líbí se vám postava modelky Adriany Lima? Chtěli byste taky takovou, nebo alespoň se jí trochu přiblížit?:-) No upřímně, kdo by nechtěl mít bezchybné nohy, ploché bříško a malý zadeček. Všichni ale víme, že holky z plakátů májí také své nedostatky, které jim na fotkách pouze "vygumují" šikovní retušéři. Ale alespoň jednou v životě si stejně každá žena řekla chtěla bych vypadat tak nebo onak. Ale jak toho docílit? První co vás napadne je dieta. Já bych spíše řekla změna stravovacích návyků a celkového životního stylu.

Nikdy jsem nebyla zastáncem diet, natož pak těch drastických. Nikdy jsem ani žádnou nikdy nedržela a dokonce se o to ani nepokoušela. Ano, vyzkoušela jsem různé přípravky podporující hubnutí, ale akorát jsem se přesvědčila, že vše je jen marketingový tah s efektem skoro nula a akorát to byly vyhozené peníze. Všichni, kdo čtete můj blog jistě víte, že jsem psala článek o mém novém životním stylu. Jako každá holka, která se zajímá o své zdraví a postavu, často procházím různé stránky a blogy a zdravé výživě a sportování. A dneska jak tak koukám jsem zjistila, že vlastně můj režim odpovídá takzvané "plážové dietě". Když jsem si přečetla postup řekla jsem si, jee to je dobrý to je skoro stejný jako to dělám já. Jen bych musela některý věci poupravit. Takhle dieta se asi ani nedá nazvat dietou v pravém slova smyslu. Jde spíše o zdravotní režim a upravení stravovacích návyků. Název plážová už sám napovídá, že jde o program napomáhající člověku hodit se do formy na blížícíc se plavkovou sezónu. Takže vy všichni, kteří na sobě ještě chcete zamakat, abyste vypadali na koupácích super, čtěte dál;-)

Co plážová dieta vlastně je?
Tuto "dietu" vymyslet floridský kardiolog Arthur Agatston, který se zabývá redukcí hmotnosti u pacientů trpících obezitou, která výrazně ovlivňuje funkčnost jejich srdce. Dieta je spíše tedy zdravotní režim, čistě přírodní a přirozený postup změny stravovacích návyků. Člověk do sebe nepere žádné umělé látky a nemusí se nijak drasticky omezovat. Na rozdíl od klasických diet zde není riziko poškození si zdraví. Režim je rozdělen na tři fáze, kdy se postupně omezují tuky a cukry a naopak se zvyšuje podíl vlákniny, která je nezbytná pro zdravé zažívání a metabolismus. Samozřejmostí je ovšem doplnění režimu pohybem. Ať si říká kdo chce, hubnutí bez pohybu prostě neexistuje (bohužel).

1. fáze tzv. zbavování se zlozvyků
Tato fáze je jako u všech hubnoucích procesů asi nejpřísnější a vyžaduje největší píli a vůli. Ovšem není to nic drastického. Akorát že naše tělo na změny reaguje pociťovaných nedostatkem po něčem, na co bylo dosud zvyklé. Tahle fáze se dodržuje cca dva týdny a tělo se během ní pročistí od všeho "špatného". Z jídelníčku se úplně vyškrtne nepřírodní cukr (všechny sladkosti, zmrzlina, sladké nápoje, ale i med!), pečivo, brambory, rýže a těstoviny. To vše jsou zdroje sacharidů a tuků. Přikázané jsou naopak přírodní cukry získané z ovoce a zeleniny! Také je důležité zařadit maso - libové červené, ryby a drůbež. Dále vajíčka, sýry (do 30% tuků v sušině) a šunka (min.80% masa, bez vody a soli). Na přípravu jídel je možné používat kvalitní olivový olej. K pití je nejlepší čistá, neperlivá voda nebo zelený čaj.

                  zdroj: http://runthreeseven.wordpress.com/2011/04/17/organic-fruit-and-vegetables-whats-the-difference/


2. fáze tzv. nový začátek
Po dvou týdnech se tělo pročistí a je připravení na nový začátek. Nyní je už povolené větší množství sacharidů. ale pouze těch přírodních. To znamená, že si můžete vybírat sladší ovoce. Na léto je skvělý například meloun nebo mango, které zároveň i osvěži. Postupně je povoleno začít jíst i pečivo, brambory, rýži a těstoviny, ale pouze v omezeném množství. Má se jíst vše, ale střídmě. Je možné, že se vyskytne pocit hladu, ale ten se lehce dá zahnat pitím. Ne nadarmo se říká, že hlad je převlečená žízeň. Obzvláště v létě. Pokud by vás honila opravdu nesnesitelná mslná a endalo se to už vydržet, tak se nic nestane pokud si dáte čtvereček kvalitní hořké čokolády (doporučuji 90% od Lindtu). Tuto fázi se možné dodržovat tak dlouho, dokud nebude váha podle představ. Důležité je vybírat si potraviny s nízkým glykemickým indexem. Čím nižší hodnota, tím déle tělo jídlo zpracovává, a tím déle se nevyskytuje pocit hladu.

3. fáze tzv. změna jako nový životní styl
V této fázi se dá hovořit už o ustálení nových stravovacích návyků. Nyní už je nový styl samozřejmostí, tělo je na změnu zvyklé a není zde pociťovaná potřeba vracet se k něčemu z minula. Jezte pravidelně 5-6 denně malé vyvážené porce. Důležitý je poměr mezi cukry a tuky, vyhýbat se jejich umělým verzím. Nezbytné je dodržování pitného režimu!!! Sportujte! Nejen pro své tělo, ale také pro svou mysl. Psychika hraje také velkou roli. S pozitivními myšlenkami jde vše líp.V této fázi už znáte své tělo a vždy budete vědět, jak se hodit zpět do formy:-)

Možná si říkáte, že se mi to píše, když jsem nikdy žádné diety a postavu neřešila. Ale věřte, že i u mě je co zlepšovat (aspoň k mé spokojenosti). Ukážu vám fotku, na kterou sice nejsem úplně pyšná, ale tak o čem by to tu pak bylo, kdybych se styděla za to, že i já něco pro sebe dělám:-)


Na obrázku vpravo je můj nejnovější úlovek na letošní léto. Neonové barvy se letos opět vrací do obchodů, tak si urřitě taky pořiďtě nějaký ten svítivý kousek. Na opálením těle se bude krásně vyjímat:-) No a vlevo je moje sbírka plavek, které teď aktuálně vlastním. 
Odshora dolů: 
Neonové plavky New Yorker (každý díl 249,- Kč), bílé s s pruhy v kovových ostínech Impetus (Prádlo Hana Třebíč, cenu nevím, dostala jsem je, ale koukněte na www.pradlohana.cz), růžové pruhované s kytičkami objí Pimkie (každý díl 249,-Kč), pruhované se zlatými aplikacemi a strakaté obojí Accessorize (cenu si také nepamatuji, ale koukněte na www.accessorize.com). 

Skvělé typy na cviky ke zpevnění a vytvarování postavy do plavek naleznete na serveru ProŽeny.cz. Koukněte na tento odkaz  Připravte tělo do plavek: Cviky pro pevná stehna a zadek. Pod článkem také najdete zaměření i na jiné partie. 

A jak se těšíte na plavkovou sezónu vy?
Zkoušeli jste už někdy nějakou dietu? Jaké byly výsledky?                        

8 komentářů:

  1. Na te jsem za mesic shodila 7 kil uplne bez stresu.Moje prvni a nejoblibenejsi dieta! Porad mam tu knizku s jejich recepty podle faz..
    Katka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katko. děkuju, že ses podělila o zkušenost!
      A je opravdu potřeba ta kníža k tomu nebo stačí jen takovýto návod? já jsem ten článek napsala, že jsem zjistila, že je to nejbližší mému momentálnímu životnímu stylu a chtěla bych to zkusit.

      Vymazat
    2. Tak mám pocit, že moje kamarádka na této dietě zhubla asi 15 kilo za 4 měsíce. Já bych to taky potřebovala,ale asi bych potřebovala trochu rozpis jídel na den.

      Vymazat
  2. Asi bych se nepřenesla přes tu první část. :D Já měním životní styl stejně jako ty. ;) A ty neonové plavky ti moc sluší!

    OdpovědětVymazat
  3. Misi super clanek:-) ze bych se poohledla po te knizce??:-) no,mrknu v knize,co a jak a pokud budou nejake nejasnosti,tak ji koupim:-) a pucim ti ji:-) plavk ti slusi,jsou vesely!!!:-) pa Misa:-)

    OdpovědětVymazat
  4. This paragraph will help the internet viewers for creating
    new weblog or even a blog from start to end.

    Also visit my homepage; top 10 products

    OdpovědětVymazat
  5. What a information of un-ambiguity and preserveness of precious familiarity on the topic
    of unexpected feelings.

    My web site :: special compilation

    OdpovědětVymazat
  6. Great article.

    Feel free to visit my web blog; video reviews

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milé komentáře! Pokud se vám můj blog líbí, staňte se mými pravidelnými čtenáři:-)
Thank you very much for your sweet comments. If you like my blog, FOLLOW ME:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...