úterý 17. dubna 2012

Francouzské makaronky

Tak se zase po delší době hlásím a tentokrát s dalším receptem. Moc se omlouvám za velké zpoždění, ale nějak toho prostě teď mám hodně a na "odpočinek" při psaní blogu mi nezbýval čas. Tentokrát jsem se rozhodla, že se pokusím upéct oblíbené francouzské mandlové koláčky zvané MAKARONKY (spoustu receptů naleznete ZDE). Makaronky jsou známé především svými barvičkami. Není snad barva kterou byste v nabídce nenašli.
zdroj: Žena a život - nevím, proč je nazývají tady v Česku makronky, když jsou to makaronky (pův. Macaróne)

Když jsem byla s mojí nejlepší kamarádkou loni ve Francii ve městě Clermont Ferrand, zašly jsme se jeden den projít do centra a narazily na makaronkový obchůdek. U nás v Česku jsem je pak nikde nenašla, ale teď už určitě nějaké otevřeli. Co jsem ale nedávno našla v časopise Žena a život byl recept, jak je vyrobit. Jelikož je má kamarádka má moc ráda, chtěla jsem ji udělat radost a upéct jí je. Vybrala si růžovou barvu a tak jsem koupila potravinářské barvivo a všechny ingredience a šlo se na věc. Musím říct, že kdybych věděla do čeho jdu, asi bych se do toho tak nadšeně nepouštěla. Je to příšerná práce, spousta špinavého nádobí a výsledek dost nejistý:-) Byla jsem zalepená od hlavy až k patě. A tady se můžete podívat na fotku, jak mé makaronky dopadly. Růžové sice byly, ale do nadýchanosti, kterou mají mít, mají hodně daleko:-) Ale nakonec byly výborný!!! Je to tedy příšernej cumel. Nic tak sladkýho jsem dlouho neměla. Ale když je necháte v chladnu uležet, tak už vám to tak připadat nebude:-)
Pro ty, kteří by si tuhle dobrotu chtěli zkusit upéct přikládám recept a pod ním pár rad, na které jsem přišla během pečení. Příště už budu chytřejší;-)

MÉ DOPORUČENÍ:
1) Dodržujte přesné dávkování všech ingrediencí.
2) Pokud neseženete mandlový prášek, raději si mandle nastrouhejte na struhadle nebo rozsekejte na prášek
    v mixéru. Já je chtěla namlet v mlýnku a to byla katastrofa. Vzniklo z nich slepené cosi a tekl z nich olej.
    Takže proto se mi pak tak nenafoukly.
3) Svaření cukru tzv. "na nit" pro mě byla velká záhada. A do teď to pořádně nevím. Takže doporučuji si to
     fakt zjistit:-) a jestli to někdo zjistíte, tak mi to napište, fakt by mě to zajímalo.
4) Na šlehání bílků s cukrovou hmotou si vezměte velkou nádobu, je toho hodně.
5) Barvám se meze nekladou, tak zapojte fantazii, nakupte potravinářské barvivo (většinou ho najdete v
    obchodě v regálech mezi pudinkama a věcmi na zdobení dortů atd.)
6) A na závěr - po vychladnutí a slepení makaronek je dejte přes noc do lednice. Ztuhnou a pak jsou
    úplně mňam:-)

Přeji pevné nervy při pečení a dobrou chuť!!!:-)
A určo mi pak dejte vědět, jak se vám povedli,pokud do toho půjdete a raději si je nekoupíte:-)

5 komentářů:

  1. Tak jsem chvilku pátrala,jak se vaří cukr na nit a našla jsem toto:
    1. stupeň - slabá nit. Vaření trvá asi jen 5 minut. Hustotu vyzkoušíme mezi prsty. Pokud kapky chladnoucího cukru tvoří mezi prsty nitku, která se ale po chvilce přetrhne, je cukr správně uvařen.

    2. stupeň - silná nit. Při zkoušení chladnoucího cukru se nám mezi prsty vytvoří silnější nit, která se ani při větším oddálení prstů nepřetrhne.

    OdpovědětVymazat
  2. I will follow your blog...

    Mery

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you for your support! you can also follow my blog on Facebook https://www.facebook.com/pages/Misha-Style/377992935558068 . :-)

      Vymazat
  3. Jéé to vyzerá super:)mňamkovo

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milé komentáře! Pokud se vám můj blog líbí, staňte se mými pravidelnými čtenáři:-)
Thank you very much for your sweet comments. If you like my blog, FOLLOW ME:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...