úterý 20. března 2012

American Pie po česku


Jistě si všichni dobře pamatujete legendární komedii Prci, prci, prcičky, kde Jim "prozkoumává" oblíbený jablečný pie od maminky :-) Jeden den jsem si tak listovala časopisem Žena a život a narazila na recept na identický jablečný koláč. Stránku jsem si vytrhla a rozhodla se, že ho určitě jednou musím zkusit. A taky jsem zkusila. O víkendu, v rámci přivítání mého přítele, který se vracel ze služební cesty, jsem se vrhla na pečení a toto je výsledek:


Díky kombinaci jablek se skořicí a másla má koláč nezaměnitelnou chuť, trochu připomínající Vánoce:-) A i přesto, že jeho výroba je takzvaná "patlačka", není to nic, co by člověk (i ten bez kuchařských zkušeností) nezvládl.
Stačí vám klasická forma na pečení koláčů, kterou seženete za pár korun v kterémkoliv e-shopu nebo domácích potřebách. A pak už stačí se jen držet návodu.

  

MÉ DOPORUČENÍ:  
1.Formu na koláč si před nanesením těsta vymažte trochou másla - já to většinou dělám zbylým obalem od másla (nejsem pak upatlaná:-)  
2.Uberte pětinu doporučeného množství másla a cukru. Koláč bude méně tučný (a to je důležité:-) a máslová chuť bude vyvážená. Pokud by vám v důsledku menšího množství másla nechtělo těsto držet pohromadě, přidejte trošku mléka.
3.Těsto si do formy vmačkejte ručně. Je to sice trochu větší práce, než tam je položit válečkem uválenou placku, ale ručně si těsto lépe zpracujete.
4.Odolejte čerstvě upečenému a ještě horkému pokušení a nechte koláč do druhého dne pořádně vychladnout a uležet, nejlépe v chladnější místnosti (ale ne v ledničce). Koláč se uleží, změkne a všechny chutě a šťáva z jablek se pěkně propojí. A vy si ho pak užijete o to víc:-)

A mé nejhlavnější doporučení je tento koláč vyzkoušet. Tak se do toho pusťte a dejte mi pak vědět jak vám chutnal:-)

PS: Kdyby někdo nemohl recept přečíst, napište mi na mail nebo Facebook a já vám ho zašlu.

Dobrou chuť!

    6 komentářů:

    1. Mňam, už teď se mi sbíhají sliny. Vykouším. ;)

      OdpovědětVymazat
    2. Slyšela jsem ohlas, že byl moc dobrý.

      OdpovědětVymazat
    3. Brzy jej vyrobím.

      OdpovědětVymazat
    4. Upekla jsem, a náš taťka prohlásil: "Je to výborné, paní Čvachtová". Vzpomínáte si ještě někdo na Kačery?

      OdpovědětVymazat
    5. Jsem ráda, že chutná... ;-)

      OdpovědětVymazat
    6. To vyskúšam:)


      teším sa na niečo nové ;)nejaký recept:)

      OdpovědětVymazat

    Děkuji za milé komentáře! Pokud se vám můj blog líbí, staňte se mými pravidelnými čtenáři:-)
    Thank you very much for your sweet comments. If you like my blog, FOLLOW ME:-)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...